Удоволствие е за мен, че статиите ми са разбирани от осъзнати и мислещи хора. Благодаря ви!

вторник, 17 април 2012 г.

Негативни модели

Единият от двата най-често срещани модела на негативно мислене е осъждането. То се проявява в три основни форми: себеосъждане, съдене на околните и на ситуациите. Всички те са вредни за енергията, която излъчвате.

Постоянната самокритика праща сигнали за ниска самооценка - честотата, която гарантирано ви носи отхвърляне от околните. Също и законът за правилното действие дава да се разбере ясно,
че ако съдите някого, това ще се върне и на вас, като излъчва враждебна енергия, поставяща пречки в търсенето на успешни връзки.

Когато осъждате житейския си опит, започвате да харесвате все по-малко и по-малко личните си преживявания, докато се окаже, че нищо не е достатъчно добро или специално, за да ви направи щастлив. Това се превръща в дълбоко блато от неудовлетворение - където се дави всяка евентуално излъчена от вас светла енергия - оказващо съпротива на радостта, която бихте могли да привлечете.

Самоосъждане:
- Аз съм прекалено неопитен (необразовен, беден и т.н.), за да успея.
- Провалих се. Винаги ще се провалям.
- Никога не правя нищо както трябва. Какво не ми е наред?
- Тоя мой късмет! Такъв Марко Тотев съм!
- Остарявам! (погрознявам, надебелявам, толкова съм бавен и т.н)
- Чувствам се толкова глупав ( некомпетентен, неспособен и т.н.)

Да съдиш другите:
- Ама че мижитурка!
- Той е такъв глупак (мързел, слабак и т.н.) Не заслужава това повишение.
- Никога нищо не може да свърши както трябва.
- Не мога да повярвам, че е облякла този стар парцал. Срамота!
- Ама че е остаряла (погрозняла, надебеляла, оглупяла и т.н.)
- Тези идиотски либерали (консерватори, демократи, републиканци, негри, бели, испанци и т.н.) Не знаят какво приказват.

Осъждане на ситуации:
- Този филм е ужасен! Загубих си времето.
- Не мога да понасям това място (този климат, този човек и т.н.)
- Работата ми не върви.
- Това парти е толкова скучно.
- Цялата ситуация е скапана. От това няма да излезе нищо добро.
- Мразя домакинската работа (да работя в градината, бумащината и т.н.)

Можете да се отървете от този модел на поведение, като откриете кои са най-честите отрицателни изявления при всеки вид осъждане. От изброените тук отбележете тези, които най-много се доближават до вашия начин на мислене. Бъдете честни!

Вторият основен модел на негативното мислене е тревогата. Може би се притеснявате за бъдещето, за хорското мнение и дори за миналото. Макар че е нормално да сте загрижени за това, което ви предстои, добре е да се запитате: Каква полза има от тревогите ми? Те само създават енергия на безпокойство, която се пръска по света като облаци от притеснение, привличащи нерадостното бъдеще, от което сте се плашили.

Да се харесате на околните е другото безсмислено упражнение за мозъка. Стремежът да получите одобрението на другите означава само, че не вярвате в себе си, а този резонанс е значителна пречка пред успеха.
Накрая, впускането в мрачни мисли за миналото е точно толкова непродуктивно, колкото и страховете за бъдещето, защото това напълно разрушава енергията на настоящето. Време е да се откопчите от тревогите и да си върнете силата. Зарежете анализите и се отдайте на вярата.

Отбележете твърденията, характерни за вашия начин на мислене. Всички те объркват енергията ви и трябва да спрете да ги употребявате, ако наистина искате да успеете.

1. Тревогата "Ами ако... "
- Ами ако не получа работата?
- Ами ако се проваля?
- Ами ако той не ме хареса?
- Ами ако не се изразя правилно (ако не се облека подходящо, ако не направя каквото трябва)?
- Ами ако се нараня или разболея?
- Ами ако не ми направят добра атестация? Ами ако ме уволнят?

2. "Какво ще кажат хората?"
- Той никога няма да ме хареса. Знам, че няма да ме покани на среща.
- Тя сигурно ме мисли за загубеняк.
- Те не вярват, че ще се справя с тази работа.
- Шефът сигурно ме смята за истински некадърник. Личи си, че ме мрази.
- Ако поискам допълнително, ще си помислят, че съм прасе.
- Ако не направя каквото искат от мен, няма да ме обичат.

3. Вторачване и прекален самоанализ
- Не мога да повярвам, че изтърсих точно това!
- Ако бях постъпил по-различно, всичко щеше да е наред.
- Какво ли да сторя, за да оправя нещата? Трябва да ги поправя!
- Защо все на мен! Не можеше ли да се случи нещо различно?
Още помня колко зле се отнесоха с мен. Не знам дали някога ще го забравя.
- Защо реших така? Каква грешка!

В кой тип отбелязвате най-много изречения? Себе си ли осъждате или най-вече другите? Може би се тревожите за бъдещето или се чудите какво ще си помислят хората, или затъвате в анализи на всичко, а може би сте маркирали изречения във всяка от трите категории. Който и модел да ви приляга най-добре, заемете се и се откопчете от него.

Внимавайте да не бъдете прекалено сурови към себе си по отношение на тревогите и осъждането. В края на краищата това само ще добави още от енергията, от която искате да се освободите! Просто вместо да се обвинявате за негативното си мислене, простете си и затвърдете намерението си да продължите напред.

В намерението си да успеем няма място за тревога и осъждане. Отърсете се от тези реакции и изберете други възможности, излъчващи положителна и динамична енергия.

Помнете: мислите, чувствата и нещата, в които вярвате, са най-важният източник за вашата енергия. Вярвате ли, че не можете да успеете, вашето съзнание създава точно такава ситуация. Просто не можете да си позволите да повтаряте отрицателните си мисли повече. Пуснете ги на свобода и изберете друг език, на който да говорите със себе си и останалите. Това създава много по-положителни емоции - най-мощните ускорители на енергия за истински безграничен успех. - Сандра Ан Тейлър
Още интересно за вас:

Консултации и медитации с Калина Митева се провеждат със записване на телефон: 0894692333

Вариантът с онлайн консултирането се запазва за всички желаещи от други градове и места. За записване скайп: syvetnik







Няма коментари:

Публикуване на коментар